درمان خروپف و آپنه در خواب توسط لیزر اربیوم

خروپف ارتعاش و لرزش اندامهای تنفسی می باشد که در اثر بسته شدن راه تنفسی در هنگام خواب باعث تولید صدا می گردد در بعضی از این افراد این صدا نرم و آهسته می باشد اما در تعدادی آزار دهنده و بلند است معمولا قسمت های درگیر کام نرم و زبان کوچک می باشد .

۳۰ تا ۴۰ درصد از مردم مبتلا به این بیماری بوده و بالغ بر 4,700,000 نفر در دنیا درگیر آن می باشند. بیشتر از همه زوج فرد دچار آزار و اذیت می شود. سندرم آپنه خواب عبارت است از حملات تکراری انسدادی مجاری هوایی فوقانی طی خواب که با بیدار شدن های گذرا خاتمه می یابد. حملات آپنه خواب معمولا با خرخر بلند و کمبود اکسیژن در خون همراه است که منجر به عواقب رفتاری از جمله خواب آلودگی، اختلال تمرکز و عصبانیت و افسردگی و همینطور عواقب جسمی بر قلب و عروق می گردد. از سویی افزایش میزان تصادفات رانندگی در این بیماران ۳ تا ۷ برابر افزایش می یابد که بعد از درمان به حد طبیعی می رسد.

درمان خروپف :

از متدهای درمانی استفاده از باندهای دور فک و سر می باشد که روش موقت و ارزان است . بستن این باندها در هنگام خواب گاهی باعث ایجاد درد درگردن و فک می شود لذا بسیاری آن را به راحتی تحمل نمی کنند .
روشی دیگر استفاده از رادیو فرکونسی می باشد که نیاز به بیهوشی دارد و در عرض 6 هفته اثرآن ظاهر می شود . این روش نیز دائمی نمی باشد .
استفاده از ایمپلنتها در ناحیه کام نرم نیز روش دیگر درمان می باشد که هزینه ی بالا داشته و معمولا به علت نیاز به کاشت در ناحیه ی کام نرم از طرف بیماران خیلی قابل پذیرش نبوده است و از سویی روشی غیردائمی است .
روش جراحی شایعترین روش درمان این مشکل می باشد که در 50 تا 60 درصد موارد موثر می باشد . اما به علت نیاز به جراحی ،هزینه ی بالا و غیر دائمی بودن و همچنین عدم توانایی بلع و خوردن به مدت 2 هفته انتخاب این روش نیز قابل تامل است .

خروپف و کابوس آپنه خواب یک راه حل بی درد و بدون جراحی دارد

درمان خروپف و آپنه

نایت لیز یا درمان خروپف توسط لیزر، درمان نوین جایگزین جراحی می باشد که بدون درد و عوارض و بیهوشی می باشد، در این روش، لیزر با مکانیزم سفت و قوی کردن زبان کوچک، کام نرم و بافتهای مجاور، بیماری را درمان می نماید.

تعداد دفعات درمانی سه جلسه بوده و به فواصل ۱۵تا ۴۵ روز از جلسه اول انجام می گردد. مدت زمان درمان در هر جلسه تنها ۱۰ دقیقه می باشد.

چرا لیزر؟

درمان خروپف و آپنه

این روش بدون درد و مقرون به صرفه می باشد و نیازی به مراقبت قبل و بعد از درمان، با لیزر نیست. از محاسن جانبی لیزر درمانی در آپنه خواب و خروپف ، می توان به کاهش عفونت های گلو و همچنین ازبین رفتن بوی بد دهان که در اثر لانه گزین شدن باکتری ها در شیارهای لوزه ایجاد می شود، اشاره نمود.

این درمان با همکاری فوق تخصص گوش و حلق و بینی آقای دکتر فقیهی انجام می گردد.