لیزر واژینال و جوان سازی واژینال

لیزر واژینال از روش های جدید جوانسازی واژن هست

لیزر واژینال

لیزر واژینال به روزترین راهکار برای جوانسازی واژن

جوان سازی واژینال با بکار گیری لیزر (روشی بدون درد و نوین) :

در زمانی که دوران یائسگی در زنان رخ میدهد همانند نقاط دیگر بدن که دچار دگرگونی و تغییر میشوند و این تحول باعث آشفتگی و پریشانی در زندگی بیماران میباشد.

در دوران یائسگی با کمتر شدن میزان ترشح استروژن در تخمدان ها باعث اثر گذاری بر روی دستگاه تناسلی میشود . بیش از 50 درصد خانم ها در هنگامی که از سن 45 – 40 سالگی عبور میکنند نشانه هایی همانند آتروفی واژینال ( “آتروفی تناسلی” ) را در خود مشاهده میکنند که تا حد زیادی بر روی رضایتمندی جنسی و لذت زندگی زوجین تاثیر گذار است را تجربه میکنند.
دیواره واژن با افزایش سن در دوره میانسالی ، کلاژن خود را به صورت غیر منتظره ای از دست میدهد و نازک میشود ، با افزایش سن بیمار ، خاصیت کشسانی طبیعی خود را از دست داده و از شدت جریان خون دیواره واژن کم میشود و نهایتا افت ضخامت و کشسانی واژن صورت میگیرد ، این مشکلات باعث میشوند که شلی و افتادگی واژت شدید تر شود و در بیماران زیادی سبب ایجاد اشکال هایی در بهداشت فرد و روابط جنسی میشود.

لیزر واژینال
از بهترین روش های جوانسازی واژینال میتوان لیزر CO2 را نام برد، که در این نوع درمان به صورت کاملا غیر تهاجمی درمان آتروفی واژینال انجام میشود .همچنین موثر ، ماندگاری طولانی مدت و ایمنی درمان از مزیت های جوان سازی واژینال با لیزر میباشند و عوارض جانبی که معمولا پس از مصرف دارو ها بوجود می آید نیز وجود ندارند.
آتروفی واژن یکی از دلایل نازکی ، خشکی ، التهاب و درد واژن میباشد و ممکن است باعث درد در زمان برقراری رابطه جنسی و ایجاد مشکل در هنگام دفع ادرار شود.

جوانسازی-واژینال-با-لیزر

جوانسازی-واژینال

علائم آتروفی واژینال :

• سوزش ناحیه واژن
  • خارش در ناحیه واژن
  • درد در زمان رابطه جنسی
  • بی اختیاری مدفوع و ادرار در زمان هایی مانند سرفه عطسه و سکسه
  • شل شدن ناحیه تناسلی (واژن)
  • لکه بینی و خونریزی کم پس از رابطه جنسی
  • التهاب واژن
  • کاهش نرمی دستگاه تناسلی در هنگام رابطه جنسی
  • کوتاه شدن کانال واژن

هر یک از علائم و عواملی که به آن ها اشاره کردیم موجب میشود که در زندگی هر شخصی ایجاد شود.
از عواملی که باعث شلی واژن میشوند به غیر از آتروفی واژن میتوان به موارد و علل متفاوتی اشاره نمود که تعدادی از این موارد را میتوانید در ادامه مطلب مطالعه نمایید.

• افراد و بیمارانی که به سرطان پستان (Breast cancer) مبتلا بوده اند
  • مادرانی که نوزاد آن ها از شیر مادر تغذیه میکنند
  • تعدادی از خانم هایی که صانحه تصادف دلخراش را تجربه کرده اند
  • بدلیل مصرف برخی قرص ها

تاثیر لیزر در جوانسازی واژینال :

از روش های موثر برای جوانسازی واژن استفاده از لیزر است ، که جهت تحریک کردن بدن برای تولید کلاژن و بازسازی طبیعی بافت واژن از لیزر استفاده میشود که سبب جوان سازی واژن میشود ، تا کنون نتایج استفاده از لیزر برای جوان سازی پوست به همه اثبات شده و از این رو بهتر میتوان به لیزر واژینال و نتایج شگفت انگیز آن در درمان بیماری ها و مشکلات مربوط به واژن در کمترین زمان و بدون درد اعتماد نموند.
در جوانسالزی واژینال با بکارگیری لیزر بافت های اندام تناسلی جمع شده و بدلیل جمع شدن بافت ها برای ساخت فیبروپلاست تحریک میشوند . با تحریک فیبروپلاست ها، ساخت و تولید کلاژن نیز شروع میشود و نهایتا در مدت زمان کمتر از 1 ماه پس از درمان ، باز سازی بافت ها سبب ایجاد دیواره واژن با استحکام بیشتر ، قوی و با رطوبت با میزان کلاژن بیشتر انجام میشود.

درمان شلی واژینال:

سندرم شلی و گشاد شدن کانال واژینال (Vaginal relaxation syndrome):

این یک بیماری شایع است و هنوز بصورت یک تابو می باشد که بسیاری از زنان از مطرح کردن این مشکل ابا دارند. علت اصلی ایجاد سندرم واژن شل عمدتا زایمان، حاملگی، افزایش سن و همچنین افزایش وزن و ورزشهای سنگین می باشد که باعث اختلال در حس مقاربت شده بطوریکه طبق آمارها حدود ۴۰ درصد زنان دچار اختلال در لذت جنسی بعلت شلی واژینال می باشند .

مردان یک راه حل سریع برای اختلال عملکرد جنسی دارند و آن استفاده از قرص کوچک آبی رنگ می باشد، لذا چرا زنان نباید برای حل مشکل خود اقدام نمایند؟

مکانیزم اثر لیزر درمانی در سندرم واژن شل:

یکی از موارد استفاده Intimalase در سندرم شلی واژن می باشد

لیزر واژینال و جوانسازی واژینال توسط لیزر اربیوم

که با استفاده از لیزر ۲۹۴۰ نانومتر erbium باعث ساخت کلاژن جدید در مخاط واژن و همچنین فاسیای داخل لگنی می شود. گرمای تولید شده به وسیله این نوع لیزر باعث انقباض آنی فیبرها شده در نتیجه فیبرهای کلاژن کوتاه شده و ضخیمتر می گردند و در انتها بافت اشعه دیده منقبض و فشرده می گردد. علاوه بر اثر آنی لیزر روی کلاژن و واکنش جمع شدن (Shrinkage) آن روند بازسازی کلاژن و نئوکلاژنز ادامه یافته و در انتها بافت درمان شده از کلاژن های جدید غنی شده در نتیجه جوان تر، سفت تر و کشسان تر (الاستیک تر) می گردد و باعث تنگی کانال واژن می گردد.

این روش کم تهاجمی در واقع بسیار بیمار پسند بوده و بعلت نداشتن اثرات سوء در مقایسه با روشهای دیگر درمانی از جمله جراحی، انتخاب اول به شمار می رود. نتایج کلینیکی نشان دهنده افزایش رضایت جنسی و افزایش قابل توجه کیفیت زندگی زناشویی می باشد. اغلب تنها دو جلسه درمان کافی بوده و هیچ درمان قبل یا بعد از پروسه لازم نمی باشد و بیمار قادر به بازگشت به روند عادی زندگی خود را بلافاصله بعد از درمان خواهد داشت.

در مطالعات انجام شده ۹۵ درصد بیماران رضایت مندی واضحی از درمان خود در زمینه سندرم واژن شل داشته اند.

در این تکنیک انرژی لیزر erbium به عمق چند صد میکرونی لایه سطحی مخاطی نفوذ می کند لذا از صدمه و نکروز به بافتهای عمقی جلوگیری می گردد. (Smooth mode pulse)

ازموارد دیگرکاربرد لیزر واژینال به روش Intimalase درمان عفونت های راجعه ی واژینال و عودهای قارچ واژینال می باشد ، که بیماران مبتلا به این معضل بزرگ سال ها در کلینیک های زنان در رفت و آمد هستند و علی رغم درمان های مکرر دارویی موفق به علاج بیماری خود نمی شوندو همین به مرور زمان تاثیر بسیار منفی درروابط زناشویی می گذارد واز سویی دردراز مدت باعث افزایش خطر سرطان های دهانه ی رحم و دردهای مزمن لگنی می گردد . با استفاده از تکنیک لیزر به روش اینتیما لیزر از طریق افزایش لاکتیک اسید در این ناحیه باعث بهبودی چشم گیری دربیماران مشاهده می شود و دراولین جلسه این بهبود قابل رویت خواهد بود.

جالب است بدانیم اولین تجربیات استفاده از این نوع لیزر در درمان کام نرم برای خروپف و آپنه تنفسی بوده است که نتایج عالی داشته و روش بدون عارضه ای بوده است. امروزه جوابدهی بالای این لیزر و فیدبک مثبت اثرات آن در بین بیماران آینده درخشانی را تضمین می نماید . افراد بسیاری به امید درمان با این روش معجزه آسا و قابل اطمینان می باشند.

بیمار در فواصل ۶ هفته و ۶ ماه مورد معاینه قرار می گیرد تا آثار کوتاه مدت و بلند مدت لیزر درمانی بررسی شود و در این فواصل با معاینات و اندازه گیری به پرینومتری می توان بیمار را از جهت تغییر ساختار بدنی خود بصورت علمی آگاه کرد. خوشبختانه اگر بیمار علاوه بر سندرم واژن شل مبتلا به ریزش و بی اختیاری ادراری نیز باشد در همان جلسه و بطور همزمان قابل درمان خواهد بود.

جوانسازی-واژینال-با-لیزر

عملکرد لیزر واژینال در جوانسازی واژینال :

لیزر واژینال روش درمانی مفیدی بوده و برای جوانسازی واژن از آن استفاده میشود ،جوانسازی واژینال با استفاده از لیزر موجب تحریک شدن و در نهایتا موجب ساخت و تولید کلاژن و همچنین ساخت مجدد و  طبیعی بافت واژن میشود ، همان طور که لیزر در جوانسازی و زیبایی پوست (صورت و دیگر نقاط بدن) بسیار موفق و چشم گیر عمل کرده است ، در جوانسازی دستگاه تناسلی هم میتواند بسیار تاثیر گذار باشد و اکثر مشکل های مربوط به ناحیه تناسلی را در کوتاه ترین مدت زمان حل نماید .
در جوانسازی واژینال بابکارگیری لیزر ، بافت جمع شده و بدلیل جمع شدن بافت ها ، تحریک تولید فیبروبلاست ها شکل می گیرد.
همراه با تحریک فیبروبلاست ها ، تولید کلاژن هم تحریک شده و در نتیجه بازسازی بافت در کمتر از یک ماه بعد از درمان سبب ساخت دیواره واژن با ساختاری قوی و همچنین رطوبت بیشتر و با حدمیزان کلاژن بیشتر انجام میشود .

مزایای جوانسازی واژینال (واژن) با لیزر واژینال :

جوانسازی واژن همراه با لیزر دارای مزیت های خاصی هست که عبارتند از :

1. در مدت زمان خیلی کم عمل انجام میشود (مدت زمان تقریبا بین 10 الی 20 دقیقه)
  2. غیرتهاجمی بودن و فاقد درد روش
  3. ایمن بودن ، و فاقد عوارض جانبی
  4. در سنین مختلف این کار مناسب هست
  5. روشن کردن رنگ دستگاه تناسلی خارجی و لابیا
  6. از بین بردن سوزش واژن
  7. از بین بردن قرمزی واژن
  8. ماندگاری نتیجه عمل به مدت طولانی
  9. رفغ التهاب واژن
  10. قابلیت و امکان بکارگیری برای همه اشخاص حتی اشخاص مبتلا به سرطان پستان

روش درمان با Intimalase

تمام بیماران ۲ تا 3 جلسه درمان را به فواصل ۱۵ الی ۳۰ روز دریافت می نمایند و انرژی حدود ۹۰ ژول به داخل واژن داده می شود و در مرحله دوم در همان نوبت حدود ۱۰ ژول به ناحیه مدخل ورودی و ناحیه وستیبول داده می شود. در مرحله اول اشعه به صورت دورانی و ۳۶۰ درجه داده شده و ۶۳ درجه گرما تولید می شود که همراه صدا ست و گرمای تولید شده توسط محیط مرطوب مخاط واژن جذب می گردد وبعد از اتمام فاز اول با تعویض سری دستگاه لیزر فراکسیونل به ناحیه بیرونی یعنی مدخل و وستیبول داده می شود .

میزان رضایتمندی بیماران

طبق مطالعات انجام شده میزان رضایتمندی بیماران ، ۹۵ درصد گزارش نموده اند که بعد از درمان رابطه زناشویی بهتری داشته اند و ۸۵ درصد تغییر واضح و با ارزش از نظر سفتی واژن حین مقاربت را اعلام داشته اند. ۵ درصد تغییر کم را ذکر کرده اند. در مورد ارضاء جنسی نیز ۵۷ درصد ارگاسم بهتر و ۱۴درصد ارگاسم های متعدد را گزارش نموده اند. خوشبختانه هیچکدام از بیماران عوارض لیزر را نداشته اند.

مدت ماندگاری درمان جوانسازی واژینال

در مورد مدت ماندگاری از لیزر در واژن باید اذعان داشت که بیش از 1/5 الی ۲ سال اثر عالی آن ماندگاری دارد و بسته به نوع افراد متفاوت است و این زمان می تواند طولانی تر یا کوتاه تر باشد، اما به هر حال روند از بین رفتن کلاژن در کل بدن اجتناب ناپذیر است و ممکن است در فواصل بالای دو سال لازم به تکرار آن باشیم که این مدت در علم پزشکی و بین روشهای درمانی متعدد مدت زمان قابل قبول و معقولی می باشد.

لازم به ذکر است که روش های جراحی برای درمان سندرم واژن شل نیز ماندگاری دائمی نداشته و به مرور زمان در اثر افزایش سن برگشت به حالت قبل را خواهند داشت. نکته دیگر در درمان جراحی علاوه بر وجود عوارض و درد و هزینه بالای آن، نحوه درمان است که عمدتا در جراحی سندرم واژن شل بعلت برداشت قسمتی از بافت مخاط واژینال در موارد قابل توجهی درد در زمان نزدیکی بوجود می آید که می تواند اثرات سوئی روی ارضاء جنسی طرفین بگذارد.