Search
Close this search box.
بهترین سن عمل لابیاپلاستی

سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی را بدانید!

بعد از بررسی سوالی که آیا لابیاپلاستی مناسب است یا خیر، این سوال برایمان ایجاد می‌شود که چه زمانی سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی است؟ اهمیت این سوال به قدری است که اگر خیلی زودتر از این رده سنی و یا خیلی دیرتر از این محدوده سنی انجام شود، عوارض جبران ناپذیری را برای فرد رقم می‌زند. در این مقاله به بررسی هر آنچه که نیاز است از سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی بدانید می‌پردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سن مناسب عمل لابیاپلاستی

سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی

بزرگ بودن بیش از حد لابیا همیشه باعث ایجاد احساس ناخوشایند در فرد می‌شود اما باید بدانیم که اگر بدون دانستن سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی، این جراحی را انجام دهیم، علاوه بر اینکه فرد به نتیجه دلخواه از جراحی نمی‌رسد بلکه می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را رقم بزند. باید بدانیم که اگر فرد در محدوده سنی 18 تا 65 سال است می‌تواند با تجویز پزشک این جراحی را انجام دهد. به بیان دیگر متخصصان زنان بر این باورند که بهترین سن برای انجام لابیاپلاستی چهار سال بعد از سن بلوغ است. در نتیجه صبر در این زمان بهترین کار است به عبارتی دیگر اگر ظاهر نامناسب لابیا باعث آزرده خاطر شدن شما شده است بهتر است برای گرفتن نتیجه دلخواه از جراحی بعد از این سن به بهترین دکتر لابیاپلاستی در تهران مراجعه کنید.

حال می‌پرسید که دلیل تاکید بسیار پزشکان بر رعایت این سن چیست؟ باید بدانیم که اگر فرد قبل از سن بلوغ این جراحی را انجام دهد این امکان وجود دارد که لابیا در سن بلوغ فرد رشد کند. در نتیجه اگر در این سن جراحی انجام شود و هدف فرد زیبایی باشد، ممکن است به نتیجه دلخواه نرسد.

یکی دیگر از دلایلی که پزشکان تاکید دارند که بعد از 18 سالگی فرد این عمل زیبایی را انجام دهد آن است که فرد قدرت تصمیم‌گیری بیشتری دارد. درنتیجه دلیل انجام نشدن این جراحی قبل از 18 سالگی به دو دلیل قدرت تصمیم‌گیری و امکان بزرگ شدن بیش از حد لابیا انجام نمی‌گردد.

همانطور که می‌دانیم عمل لابیاپلاستی به دو دلیل زیبایی و درمانی انجام می‌شود، اما اگر هدف فرد زیبایی نبود آیا این جراحی برای فرد انجام می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بدانیم که ممکن است در برخی افراد به دلیل بزرگ بودن بیش از حد لابیا انسداد ورودی واژن برا فرد رخ دهد و همین امر می‌تواند عوارض بی‌شماری از جمله بروز عفونت را برای فرد رقم بزند. در این زمان ممکن است پزشک اقدام به انجام این عمل درمانی بکند. اما نکته‌ای که مهم است در این جراحی مراقبت‌های بعد از عمل لابیاپلاستی است که نباید به هیچ عنوان از آن غافل شوید.

بهترین سن جراحی لابیاپلاستی

علت انجام ندادن لابیاپلاستی قبل از 65 سالگی

همانطور که در این مقاله دانستیم، محدوده سنی که می‌توان این عمل زیبایی را انجام داد محدوده سنی بین 18 تا 65 سالگی است. دانستیم که دلیل تاکید پزشکان بر قبل از 18 سالگی چیست. اما حال این سوال برایمان ایجاد می‌شود که چرا بعد از سن 65 سالگی این جراحی توصیه نمی‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بدانیم که در این جراحی از بخیه استفاده می‌شود و همانطور که می‌دانیم بعد از جراحی بدن باید به ترمیم این بخیه‌ها بپردازد. همین امر باعث می‌شود فرد این جراحی را قبل از 65 سالگی انجام دهد. به عبارتی دیگر بعد از سن 65 سالگی، بدن در بهبود بخیه به مشکل می‌خورد و همین امر باعث ایجاد مشکل در فرد شده و پزشک تاکید بسیاری بر انجام ندادن این جراحی در این محدوده سنی را دارد.

نکات مهم از سن مناسب عمل لابیاپلاستی

همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم محدوده سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی بین 18 تا 65 سالگی است. اما ممکن است بر دلایلی مانند بروز عفونت در فرد و .. این جراحی انجام شود. نکته مهمی که در این جراحی باید بدانیم آن است که اگر این عمل جراحی را انجام دادید از مراقبت‌هایی همچون نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی، غافل نشوید. به طور کلی زمانی این جراحی برای فرد انجام می‌شود که به بلوغ رسیده باشد و تصمیم به  انجام جراحی بر اساس نظر دیگران نباشد. همچنین باید توجه داشته باشیم که اگر هدف از جراحی، زیبایی است، انتظار واقع بینانه‌ای داشته باشیم. به بیان دیگر ممکن است فرد درخواست کوچک شدن بیش از حد لابیا را داشته باشد اما باید توجه داشته باشد که این موضوع می‌تواند عوارض بی‌شماری را برای فرد رقم بزند.

سوالات متداول 

آیا انجام جراحی لابیاپلاستی در سن 12 سالگی ممکن است؟

خیر، اگر شخصی در سن 12 سالگی دارای لابیا بزرگ بود و این موضوع از جهت زیبایی باعث آزرده خاطر شدن فرد می‌شد، بهتر است تا گذشت سن 18 سالگی و همچنین گذشت سن بلوغ، فرد صبوری کند. اما اگر جراحی جنبه درمانی دارد بهتر است فرد در اسرع وقت به پزشکی ماهر و با تجربه برای تصمیم نهایی این جراحی مراجعه کند.

دلیل وجود محدوده سنی در عمل لابیاپلاستی چیست؟

علت وجود محدوده سنی در این جراحی رسیدن فرد به نتیجه دلخواه و همچنین پیشگیری از عوارض جبران ناپذیری است که ممکن است برای فرد رقم بخورد.

نتیجه‌گیری

سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی یکی از مهم‌ترین نکات در این جراحی است. همچنین توجه داشته باشید که انتخاب پزشکی ماهر و با تجربه نقش مهم در نتیجه دهی این جراحی و پیشگیری از عوارض دارد. در این مقاله به بررسی هر آنچه که نیاز است از سن مناسب این جراحی بدانید پرداختیم.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *