Search
Close this search box.

تزریق چربی به واژن بهتر است یا ژل!!

یکی از راه‌های زیبایی بانوان تزریق چربی یا ژل است. اما مسئله زمانی مطرح می‌شود که این سوال برای بانوان ایجاد می‌گرددکه تزریق چربی به واژن بهتر است یا ژل؟! درست است که هر دو این روش مزایای خاص خود را دارند اما در مواقعی باعث می‌شوند فرد در هنگام انتخاب دچار سردرگمی شود. در این مقاله به بررسی کامل این دو روش زیبایی می‌پردازیم. همراه ما باشید.

تزریق چربی به ژل چیست

تزریق چربی یا ژل به واژن

ناحیه تناسلی زنان به قسمت بیرونی یا ژنیتال و قسمت داخلی یا واژینال تقسیم بندی می شود . در این مقاله قصد داریم در مورد ناحیه تناسلی خارجی یا ژنیتال که نام آن را واژن گذاشته اند بپردازیم. ناحیه خارجی اندام تناسلی بانوان از چند قسمت تشکیل می‌شود که بیشتر اعمال جراحی زیبایی روی قسمت لب های بزرگ، لب‌های کوچک، کلیتوریس و پوست روی کلیتوریس انجام می‌شود. اصولا کوچک‌تر شدن حجم لب‌های بزرگ به علل مختلفی پیش می آید که عبارت است :

  • کاهش وزن شدید در اثر رژیم ها یا ورزش های سنگین
  • یائسگی که باعث ایجاد کاهش کلاژن در نواحی مختلف می شود
  • مسئله آناتومیک و مادرزادی

متدها و روش‌های مختلفی که برای این جراحی توسط متخصص جراح زیبایی زنان استفاده می‌شود در زیر برای شما توضیح داده شده است.

تزریق ژل به واژن

ساده ترین روش زیبایی که سبب افزایش حجم و زیبایی ناحیه تناسلی می شود تزریق ژل به واژن است . ژل ها خود به دو نوع ثابت و موقت مورد استفاده قرار می گیرند . ژل های دائم به دلیل داشتن عوارض در دنیا منسوخ شده اند، اما در مورد ژل های موقت که آن هم برای موارد مختلف کاربرد دارد، برای این ناحیه بیشتر از ژل های حجم دهنده استفاده شود که برندهای خاصی دارد که بهتر است از بهترین برند استفاده شود، که عوارض آن را کاهش دهد . این تکنیک برای افزایش حجم مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن می پردازیم …

مزایا و معایب تزریق ژل به ناحیه تناسلی

این روش زیبایی به راحتی قابل انجام است و معمولا به صورت سرپایی در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد . اما از معایب آن که عبارت است از: احتمال افزایش عفونت در ناحیه به دلیل مرطوب بودن آن بسیار زیاد است و حتی در برخی از موارد می تواند موجب پس زدن ژل می شود .
از دیگر معایب این روش تزریقی ناهمواری و ایجاد پستی و بلندی در ناحیه تناسلی است که به وضوح قابل رویت نیز می باشد و همچنین می تواند موجب گلوله گلوله شدن در ناحیه تناسلی شود . معمولا اکثر بیماران با این روش حتی در صورتی که بهترین متد تزریق هم به کار رفته باشد ناراضی بوده و ترجیح می دهند از دیگر روش های زیبایی استفاده نمایند .

00:44
truncate dir-rtl

آماده‌سازی چربی جهت تزریق توسط دکتر سونیا کاظم‌زاده

ماندگاری تزریق ژل به ناحیه تناسلی

ماندگاری تزریق ژل به عوامل مختلفی بستگی دارد و معمولا مدت زمان ماندگاری تزریق ژل بین شش ماه تا یک و نیم سال خواهد بود و در نوبت های بعدی هم فرد می تواند مجددا تزریق نماید و پس از آنکه مدت زمان ماندگاری آن به پایان رسید برگشت پذیر به مرحله اولیه نخواهد بود بدین صورت که تا حدی سبب تقویت کلاژن سازی شده است و حجم افزایش یافته تر از دفعه قبلی است .

تزریق چربی به واژن

چربی یک فیلر طبیعی است و معمولا چربی از قسمت های مختلف بدن خود فرد برداشته می شود . این روش می تواند هم در اتاق عمل و مطب انجام شود .

مدت زمان انجام تزریق چربی و ژل به ناحیه تناسلی

البته مدت زمان انجام این روش زیبایی به نسبت تزریق ژل کمی طولانی تر است. معمولا تزریق ژل حدود ده دقیقه  زمان می برد اما در صورتی که در روش تزریق چربی به دلیل اینکه چربی طی چند مرحله آماده تزریق می شود، حدود یک تا دو ساعت زمان می برد .

تعداد جلسات تزریق چربی به ناحیه تناسلی

تعداد جلسات تزریق چربی به ناحیه تناسلی بانوان به عوامل مختلفی بستگی دارد . معمولا تعداد جلسات بین یک تا سه جلسه می باشد . در برخی از افراد ممکن است تا سه جلسه نیاز داشته باشد و در برخی دیگر نیاز به یک جلسه می باشد . معمولا تزریق بار دوم پس از سه تا چهار ماه انجام می شود. سوالی که در این میان برای بانوان ایجاد می‌گردد آن است که آیا می‌توان از چربی شخص دیگری برای تزریق استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت استفاده از چربی بدن شخص دیگر برای تزریق به واژن یا هر بخش دیگر از بدن، معمولاً به عنوان روشی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. شاید علت این ماجرا برایتان سوال ایجاد کند. می‌توان گفت چربی بدن هر فرد منحصر به فرد خود آن شخص است و احتمال وجود عوارض ناخواسته مانند عفونت، عدم سازگاری، ورم یا کبودی در صورت استفاده از چربی شخص دیگر بسیار بالاست. جسم شما ممکن است به چربی بدن فرد دیگر عکس العمل ناخواسته نشان دهد و این مشکلات را ایجاد کند.

همچنین بهتر است بدانیم که در بسیاری از کشورها، استفاده از چربی بدن شخص دیگر در روش‌های تزریقی به عنوان جراحی زیبایی مورد ممنوعیت قرار دارد. به طور کلی، برای روش‌های تزریق چربی به واژن، بهتر است از چربی خود بدن استفاده شود (معمولاً از مناطقی مانند شکم یا باسن جمع آوری می‌شود) یا از روش‌های دیگری که به ایمنی و سازگاری بیشتری برخوردارند، استفاده شود. 

ماندگاری تزریق چربی به ناحیه تناسلی

ماندگاری تزریق چربی به عوامل مختلفی بستگی دارد . مدت زمان ماندگاری تزریق چربی با توجه به نحوه استخراج چربی از بدن فرد، فرآیند آماده سازی چربی متفاوت خواهد بود . در صورتی که این روند به درستی انجام شود و آسیبی به بافت چربی وارد نشود ماندگاری بیشتری خواهد داشت  . تزریقی که برای فرد انجام می شود حدود سی درصد باقی خواهد ماند . به همین خاطر در مرحله اول میزان تزریق چربی معمولا زیاد خواهد بود تا پس از جذب و باقی ماندن سی درصد از میزان چربی تزریق شده یک حجم قابل قبولی برای فرد باقی مانده باشد .

مزایا و معایب تزریق چربی به ناحیه تناسلی

چربی یک فیلر طبیعی از بدن خود فرد است به همین خاطر به دلیل طبیعی بودن آن ناهمواری که در تزریق چربی به نسبت تزریق ژل بسیار کمتر خواهد بود . ژل بسته به نوع برند آن هزینه های متفاوتی دارد اما چربی چون از بدن خود فرد گرفته می شود به نسبت ارزان تر خواهد بود و تنها هزینه مشمول خود پروسیجر خواهد بود . از دیگر مزیت های این روش تزریق احتمال عفونت بسیار کمتر خواهد بود .
ناحیه تناسلی به دلیل مرطوب بودن تا حدی امکان مبتلا شدن به عفونت وجود دارد، اما به اندازه تزریق ژل احتمال عفونت بسیار ناچیز است .

سوالات متداول

تزریق چربی به واژن بهتر است یا تزریق ژل؟

به طور کلی تصمیم‌گیری درباره تزریق به واژن بر اساس شرایط مختلفی باید انجام گیرد. در نتیجه بهتر است با مراجعه به پزشکی حاذق و مشورت کرده و اقدام به انجام این روش زیبایی کنید.

کدام روش دارای عوارض است؟

بهتر است بدانیم هر دو روش مزایا و عوارض خاص خود را دارند اما عوارض آنان در صورت انتخاب پزشک نامناسب و رعایت نکردن مراقبت‌های لازم بروز پیدا می‌کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی سوال تزریق چربی به واژن بهتر است یا ژل پرداختیم و دانستیم روش های متعددی به منظور زیبایی ناحیه تناسلی و جوانسازی واژن  یا تغییر فرم و لابیاپلاستی وجود دارد.و در نهایت در صورتی که خواهان زیبایی ناحیه تناسلی خود هستید جهت انتخاب روش مناسب می توانید با بهترین دکتر در این زمینه مشورت نمایید .

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *