Search
Close this search box.
مراقبت های بعد از تزریق فیلر به واژن چیست

مراقبت های بعد از تزریق فیلر به واژن

رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر به واژن یکی از مواردی است که می‌تواند باعث رسیدن فرد به نتیجه دلخواه شود. همچنین از مهمترین نکاتی است که از بروز عوارض پیشگیری می‌کند. اما ممکن است در هنگام رعایت این نکات دچار سردرگمی شویم. در این مقاله قصد داریم تمام نکات مراقبتی را مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما تا انتهای مقاله باشید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر به واژن

مهمترین مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر به لابیا

مراقبت‌های پس از تزریق ژل به واژن اهمیت زیادی در کاهش عوارض و بهبود نتایج درمان دارد. در اینجا به برخی از مهم‌ترین مراقبت‌ها اشاره می‌کنم:

  • استراحت و جلوگیری از فعالیت‌های سنگین: تزریق ژل مانند هر روش زیبایی نیازمند آن است که فرد تا مدتی را برای گذراندن دوران نقاهت استراحت کرده و از انجام فعالیت سنگین پیشگیری کند. در نتیجه بسیار مهم است که  حداقل تا ۲۴ ساعت پس از تزریق، از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های شدید خودداری کنید.
  • مصرف مایعات کافی:برای حفظ هیدراتاسیون بدن و کمک به بهبود سریع‌تر، مایعات کافی بنوشید. به طور کلی نوشیدن مایعات یا آب به اندازه کافی برای حفظ سلامتی از اهمیت ویژه برخوردار است. در نتیجه اهمیت این موضوع در تزریق ژل نیز غیر قابل پنهان است. 
  • استفاده از داروها و مراقبت‌های تجویز شده: داروهای ضد التهاب و آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده را به موقع مصرف کنید. همچنین از کرم‌ها و پمادهای تجویز شده استفاده کنید. توجه داشته باشید از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کرده. چرا که ممکن است برخی از دارو‌ها باعث آسیب ناخواسته به فرد شده و عوارض جبران ناپذیری را رقم بزند. در نتیجه بهتر است در ابتدا با پزشک خود در این زمینه مشورت کرده و سپس بعد از تجویز دارو در زمان مشخص اقدام به مصرف آن کنید.

بیشتر بخوانید: ماندگاری تزریق ژل به واژن

  • پرهیز از تماس جنسی: یکی از دلایل انجام این روش محبوب افزایش رضایت در رابطه جنسی است. اما بهتر است برای پیشگیری از عوارض حداقل تا ۷ روز پس از تزریق از داشتن رابطه جنسی خودداری کنید تا منطقه تزریق فرصت کافی برای بهبود داشته باشد. 
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض حرارت: آفتاب گرفتن و یا مراجعه به سولار از مواردی است که محبوبیت بسیاری در میان بانوان پیدا کرده است. اما بهتر است بدانیم که بهتر است از حمام‌های گرم، سونا و جکوزی برای حداقل یک هفته پرهیز شود. 
  • پوشیدن لباس‌های راحت و گشاد: پوشیدن لباس‌های تنگ از مواردی است که به طور معمول نیز می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد اما این موضوع بعد از تزریق بوتاکس می‌تواند عوارض بسیاری را به همراه داشته باشد. در نتیجه بسیار مهم است که از پوشیدن لباس‌های تنگ که ممکن است به ناحیه تزریق فشار وارد کنند، خودداری کنید.
  • رعایت بهداشت: بسیار توجه داشته باشید که ناحیه تزریق را تمیز و خشک نگه دارید. همچنین در صورت مشاهده هرگونه علائم عفونت مانند قرمزی، تورم یا درد شدید، به پزشک خود مراجعه کنید.
  • پیگیری مراجعات پزشکی: تمامی مراجعات بعدی به پزشک را برای ارزیابی پیشرفت بهبودی و انجام مشاوره‌های لازم رعایت کنید. به طور کلی در صورت بروز عوارضی و همچنینی در صورتی که سوالی دارید بهتر است در اسرع وقت برای بررسی وضعیت و همچنین خاتمه دادن به نگرانی‌ها به پزشک مراجعه کنید.

رعایت این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا دوره بهبودی راحت‌تری داشته باشید و بهترین نتایج ممکن را از تزریق ژل به واژن بدست آورید. همچنین توجه داشته باشید اگر درباره هزینه تزریق فیلر به واژن سوالی دارید از تحقیق و بررسی در این زمینه غافل نشویم

01:05
truncate dir-rtl

چند مدل فیلر داریم؟

عوارض رعایت نکردن مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به لابیا

بهتر است بدانیم در صورت رعایت نکردن نکات لازم چه عواقبی ممکن است فرد را تهدید کند.  به طور معمول پزشک بعد از تزریق تمام نکات لازم را در این زمینه به فرد توصیه می‌کند تا از بروز عوارض ناخواسته پیشگیری شود. اما چه عوارضی ممکن است برای فرد در صورت عدم رعایت رخ دهد؟ به طور کلی عوارضی که ممکن است فرد را تهدید کند شامل:

  • عفونت: عدم رعایت بهداشت و مراقبت‌های لازم می‌تواند منجر به عفونت در محل تزریق شود که ممکن است با علائمی مانند قرمزی، تورم، درد و ترشحات غیرطبیعی همراه باشد.
  • التهاب و تورم شدید: انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های شدید بلافاصله پس از تزریق می‌تواند باعث افزایش التهاب و تورم در محل تزریق شود.
  • تغییر شکل و ناهماهنگی: فشار آوردن به ناحیه تزریق یا عدم رعایت نکات مراقبتی می‌تواند باعث جابجایی ژل و ایجاد ناهماهنگی در شکل لابیاها شود.
  • درد و ناراحتی: عدم استراحت کافی و نادیده گرفتن مراقبت‌ها ممکن است منجر به افزایش درد و ناراحتی در ناحیه تزریق شود.

بیشتر بخوانید: جوانسازی واژن

  • خونریزی و کبودی: فعالیت‌های سنگین یا استفاده از لباس‌های تنگ می‌تواند باعث خونریزی و کبودی در محل تزریق شود.
  • کاهش اثربخشی تزریق: رعایت نکردن مراقبت‌ها ممکن است باعث کاهش اثربخشی ژل و نیاز به تزریق مجدد شود.
  • واکنش‌های آلرژیک: استفاده نادرست از داروها و کرم‌های تجویز شده می‌تواند منجر به واکنش‌های آلرژیک در محل تزریق شود.

نتیجه‌گیری

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر به واژن یکی از مهمترین نکاتی است که امروزه بانوان سوال بسیاری در این زمینه دارند. در این مقاله به بررسی کامل این سوال پرتکرار پرداختیم.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *